4 Mayıs 2013 Cumartesi

Evde Tırnak Bakımı

Merhaba Arkadaşlar. Uzun bir aradan sonra yeniden sizlerleyim :) Umarım bir daha bu kadar ara vermek zorunda kalmam. Hastalık döneminde tırnaklarımı ne kadar ihmal etmiş olduğumu gördüm ve ufak bir bakım yapacaktım ki bu bakımı fotoğraflayıp sizlerle de paylaşmak istedim. Ve biraz bol fotoğraflı bir post olacak :) Umarım faydalı bir yazı olur. :))
Şimdiye kadar manikürümü, pedikürümü hep kendim yaptım. Dolayısıyla kuaför de yaptırmanın eksikliğini de hiç yaşamadım. Kuaförler bana bu konu da çok acımasızlar gibi geliyor. Canı çok tatlı olan bir insan olduğum için, o tırnak etlerini itişleri, kesişleri.. Iyhh içim bir tuhaf oldu yine :)) Diyeceğim o ki sizde kendi manikürünüzü evde kendiniz yapabilirsiniz. Şimdi benim kullandığım malzemelere topluca bir bakalım...



İlk olarak işlemleri kolay yapmak için elinizi ılık ve içine bir kaç damla şampuan damlatılmış bir su da yaşlaşık 10-15 dk bekletebilirsiniz. Ya da manikürünüzü duş aldıktan sonra yaparsanız da aynı etkiyi yakalayabilirsiniz. Ben genelde öyle yapıyorum. Daha kolay oluyor çünkü :) Daha sonra tırnaklarımızı istediğimiz şekil de törpülüyoruz. Tırnak makasımı fotoğraflamayı umutmuşum ama ben genel de büyük tırnak makası kullanıyorum. Törpü olarak metal törpülerin tırnağa zarar verdiği söylenir hep ama ben bir zararını görmedim açıkçası :) Zaten görsem bile  kağıt törpü kullanamam, çünkü çıkardığı ses beni mahvediyor.  



Daha sonra tırnak etlerimizden kurtulmak için tırnak eti temizleyiciyi tırnak etlerimize sürüp 3-4 dakika bekletiyoruz. Bunun yerine vazelin de kullanabilirsiniz. Ama daha uzun süre bekletmeniz gerekebilir.


Beklettikten sonra da tırnak eti itme zımbırtısı ile etlerimizi itiyoruz. Ben tırnak etlerimi kesmiyorum itiyorum bu arada :)) Çok nadir kalkan yerler olduğu zaman sadece oraları kesiyorum. Bu işlemi yaptıktan sonra ellerimizi mutlaka yıkıyoruz ve kuruluyoruz.


Ve tırnak yüzeyi törpülemek için bu icat gerçekten bir harika. Üzerinde yazan numaralara göre sırayla tırnak yüzeyinizi aynı doğrultuda törpülüyoruz. Rastgele yaparsanız tırnak yüzeyiniz çizilebilir. Ama bu işlemi her manikürünüz de uygulamamakta fayda var. Çünkü tırnağı inceltiyor ister istemez. Mesela ben bu kez sadece orta tırnağım da ki sedef görüntüsünü azaltmak için kullandım.



Ve tırnağınıza koruyucu bir ürün uygulayabilirsiniz. Benim bu amaçla kullandığım 3 ürün var. Ama ben bugün Flormar'ın kırılma önleyici ürününü kullandım.Top coat görüntüsü veriyor. Ojenin altına bir kat olarak kullanılıyor.


Eğer koruyucu bir şey sürmeyeceksem akşamdan susam yağı ile tırnaklarıma masaj yapıyorum ki bu da oldukça etkili bir yöntem. Bu yağın yazısını daha sonra ayrıntılı olarak yazmayı düşünüyorum. İpucu: Tırnakları beyazlatıyor :))



Son olarak ellerimizi kremliyoruz. Ben manikürümde genellikle Avon'un gliserinli el ve tırnak kremini kullanıyorum ama eğer gece manikür yapmışsam vazelin kullandığım da oluyor. Zira daha etkili :))


Ve sonuç işte böyle :)





Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Şimdi sıra tırnaklarıma güzel bir oje sürmekte :) Şimdilik bu kadar. Bir sonra ki yazı da görüşmek üzere Hoşçakalınnn :****






4 yorum:

  1. Çok iyi anlatmıssın,trnaklarınında maşallahı var hani;)yağı merak ettim duymamıştım menekşeyi biliyordumda bu ilk :P

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım :) Susam yağını bende yeni keşfettim :)

    YanıtlaSil
  3. tırnaklarıma yeteri kadar ilgi göstermediğimi farkettim şu an =(

    YanıtlaSil
  4. ahaha :D Şeydaa, hafta da 1 gün 5-10 dakikayı hakediyor bence tırnaklar ;)

    YanıtlaSil

Fikrini Paylaş ;))